Vanliga frågor och svar i spåren av corona

Många hör av sig till oss nu med frågor i anslutning till coronaviruset. Här har vi samlat våra vanligaste frågor och svar.
Många hör av sig till oss nu med frågor i anslutning till coronaviruset. Här har vi samlat våra vanligaste frågor och svar.
Med omtanke för de riskgrupper som finns och för att undvika att coronaviruset (COVID-19) sprids vidare ber vi dig som:
att undvika att besöka våra kontor och istället använda vår app eller vår internetbank för att göra dina banktjänster.
Du är alltid välkommen att ringa till under våra öppettider på 0451 - 77 56 60.
Om du har startat tjänsten Telefonbanken finns vi tillgängliga på 0771 22 11 22 dygnet runt, året om.
Har du ännu inte kommit igång med telefonbanken är allt som krävs att du loggar in på internetbanken.
När du gjort det kan du ringa in på 0771 22 11 22 och identifiera dig med ditt mobila BankID.
Som företagare kan du ringa Kundcenter Företag på 0771 -33 44 33, dygnet runt, året om.
Om du vill ha hjälp med ditt företags bankaffärer behöver du tjänsten Telefonbanken. Du kan skaffa den i internetbanken under menyvalet övriga tjänster/Aktivera telefonbanken.
Läs mer här om Kundcenter Företag
På vår hemsida har vi samlat all information kopplat till corona. Där publicerar vi löpande uppdateringar.
Vår privatekonom ger sina tips och råd för hur du ska tänka.
Här kan du läsa mer om Regeringens stöd till företag i coronavirusets spår.
Du får du mer tips om hur du använder appen.